Címlap Pályázataink - Nemzetközi kapcsolataink Pangea projekttalálkozó Angliában
Pangea projekttalálkozó Angliában

Andrássy - Anglia - Pangea

Három szó – egy iskola – ezer élmény.

A múlt héten iskolatársamnak, Móricz Erzsébetnek és nekem lehetőségünk nyílt az Erasmus+ program keretein belül zajló Pangea projekt találkozóján képviselni iskolánkat

Angliában, Rozmán Éva igazgatónővel és Király Krisztina tanárnővel, aki a projekt koordinátora is. Hazánkon kívül részt vett a találkozón Finnország, Lengyelország és Spanyolország is, ami remek lehetőséget nyújtott számunkra, hogy megismerkedjünk ezeknek az országoknak a kultúrájával és természetesen arra is jó volt, hogy a nyelvtudásunkat fejlesztjük.

Az élményszerzés már a repüléssel elkezdődött, mert mi még soha nem utaztunk repülőn.  Londonban vette kezdetét angliai kirándulásunk. Gyalog indultunk el felfedezni a város látnivalóit, és talán az egyik leghíresebbel kezdtük, a Big Ben-nel, amely az építés vezetőjének, Benjamin Hallnak az emlékét őrzi nevében. Itt még megcsodáltuk a London Eye-t, majd elindultunk a Buckingham-palota felé. Nem hagyhattuk ki a piros telefonfülkékkel való fényképezkedést sem, amely legalább annyira hozzátartozik a város képéhez, mint a piros double-decker vagy épp a folyton szemerkélő eső. Utunk során benéztünk egy-egy szuvenír boltba is, ahol mindent megtaláltunk, ami angol, Mr. Beantől elkezdve egészen a mini, kétemeletes buszokig. Következő helyszínünk a Piccadilly Circus volt, majd a Nemzeti Galériába is sikerült eljutnunk, ahol szebbnél-szebb alkotásokat csodálhattunk meg. Este 7 órakor indultunk tovább Bournemouth-be, a találkozó helyére.

Másnap az Avonbourne College-ban frissen sült vajas croissant-nal és forró teával vártak minket. Rendkívül jól felszerelt iskola ez, minden teremben találhatóak laptopok, és egy olyan terem is van, ahol 3D film vetítésre volt lehetőség. Érdekes volt, hogy az iskola területén nem lehetett elérni semmilyen közösségi médiát, így a Facebook-ot sem.

Mrs. Debbie Godfrey-Phaure, az iskola igazgatója köszöntött minket. Délelőttünk további részében angol irodalom órát tartottak nekünk a gótikus rémtörténetekről, majd az óra végén, újonnan szerzett tudásunkkal, nekünk is írnunk kellett egy rémtörténetet. Mikorra befejeztük az írást, már felszolgálták nekünk a tipikus angol ebédet: szendvicseket. Ami azt illeti, finomak voltak, viszont rendkívül szokatlan volt a főtt étel helyett. Délutánunkat Bournemouth központjában töltöttük, csapatokba rendeződtünk, majd kaptunk térképet és egy feladatsort, amelyhez a válaszokat a városban találtuk meg.

A szerdai napon adta elő minden diák a prezentációját a projekttalálkozó fő témájáról, Stevenson Dr. Jekyll és Mr. Hyde című regényéről és a partnerországok gótikus regényeivel kapcsolatban. Mi Csáth Géza és Lőrincz L. László műveit, az iskolában lezajlott eseményeket, az iskolai megbeszéléseken készített munkáinkat és eredményeinket mutattuk be.

Ezen a napon, ebédünket a fish & chipséről világhírű Harry Ramsden's étteremben költöttük el, amely közvetlenül a tengerparton van, és így festői kilátás tárult elénk, még kellemesebbé téve ezzel ebédünket. Az étteremtől pár percnyi sétára volt a Russell Cotes múzeum, amelyet meglátogattunk, majd este megnéztünk egy előadást az iskola színjátszóinak az előadásában.

A programok közül említésre méltó még a kirándulás Salisbury-be, ahol megnéztük a híres katedrálist, és itt található a Magna Charta egyik fennmaradt példánya, amelyet szintén megtekintettünk. Vagy Stonehenge felfedezése. Mindenki izgatottan várta már ezt a délutánt, hiszen ez egy méltán híres alkotás. Amikor megérkeztünk semmihez sem volt hasonlítható az érzés, a hely varázsa; csodálatos látvány tárult elénk.

Az ünnepi vacsora a Halloween szellemében telt: készültek nekünk maszkokkal, apró, rémisztő ajándékokkal, és így még emlékezetesebb lett az este. Mikor befejeztük az étkezést, felolvastuk rémtörténeteinket, amit még kedden írtunk, majd következett az oklevelek, ajándékok átadása és a szomorú búcsúzás újonnan szerzett barátainktól.

Mielőtt Londonból hazarepültünk a Camden Town-t látogattuk meg, amely az úgynevezett bohém negyed. Színes házak, tetováló szalonok és rengeteg ember, talán így lehet a legrövidebben jellemezni ezt a helyet. Az egész napunkat itt töltöttük, majd este repülőre szálltunk, és hazaindultunk.

Ez alatt az öt nap alatt rengeteget fejlődött a nyelvtudásunk, új barátokra tehettünk szert Európa különböző országaiból és megismerhettük az angol kultúrát. Köszönjük a lehetőséget, és hogy ilyen csodálatos élményekben lehetett részünk!

Vízkeleti Boglárka 11.d

Friss!

Nyolcadikosok figyelem!

A képre kattintva megtekinthető iskolánk tájékoztató füzete!

Indítandó szakképzéseink:

A KÖZGÉ hivatalos oldala a Facebook-on!

Nemzeti tehetségprogram

Kérjük támogassa alapítványunkat adója egy százalékával!
A Közgazdasági Szakoktatásért Alapítvány
adószám: 19133696-1-10

A rendelkező nyilatkozat itt letölthető.

Köszönjük!

Határtalanul! program: www.hatartalanul.eu

Összefoglaló itt!

Figyelem!
Weblapunk elsősorban a Firefox, Chrome és Opera böngészőket támogatja.
Internet Explorer böngészőt használva előfordulhat hogy egyes lapok hibásan vagy egyáltalán nem jelennek meg.

A honlapról letölthető pdf dokumentumok olvasásához az ingyenes, gyors, egyszerű Foxit Reader-t ajánljuk!

Mostantól tanulóink munkái virtuális galériánkban láthatók.

Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.