Címlap Pályázataink - Nemzetközi kapcsolataink - Határtalanul Határtalanul! – Honfoglalás másképp
Határtalanul! – Honfoglalás másképp

HAT-17-03-2017-00012

Örömmel értesültünk, hogy iskolánk megnyerte a Határtalanul!- Honfoglalás másképp pályázatot, aminek keretein belül a Kárpátalján élő magyar diákok ellátogathatnak hozzánk, és mi is elmehetünk hozzájuk Munkácsra, hogy megismerhessük a tőlünk elcsatolt területeken élő magyarokat, életkörülményeiket.

Először az ott élő diákok látogattak el hozzánk Magyarországra, Egerbe. Szeptember elején lázasan készültünk a fogadásukra. Előkészítésképpen résztvettünk Grósz Tivadar tanár úrnak Kárpátalja történelméről, jelenlegi helyzetéről tartott óráján. Nagy Luca (11. a) is tartott nekünk egy prezentációt, amelyben bemutatta nekünk Kárpátalja nevezetes helyeit, természeti csodáit. Pénzeli Dorina (9. a) és Bodnár Veronika (9. a) előadásában hallhattunk Kárpátalja népességéről, kultúrájáról, gazdaságáról és oktatási rendszeréről. Dr. Dolmányosné Pázmándi Andrea tanárnő vezetésével jobban megismerhettük egymást a projektben szereplő diákokkal játékos feladatok segítségével.

Szeptember 8-án nagy izgalommal és finom süteményekkel vártuk a Munkácsról érkező vendégeket. Mivel elég későn értek ide hozzánk, ezért egy gyors programismertető után elkísértük őket a szállásukra, közben pedig ismerkedtünk egymással. Ittlétük alatt ellátogattak Budapestre, ahol megnézték a Halászbástyát, az Országos Széchenyi Könyvtár Arany János kiállítását, a Hősök terét és a Mátyás-templomot. Mivel Eger és környéke elég nevezetes gyógyvizeiről, ezért elmentek a demjéni Cascade barlang- és élményfürdőbe. Idejük nagy részét azonban Egerben töltötték. Megnéztük együtt a várat, a Bazilikát, voltunk a Kopcsik Marcipániában és a Harangöntő-házban, valamint hosszan sétálgattunk az Érsekkertben. Iskolánkat is bemutattuk a munkácsi diákoknak. Megismerkedtünk közösen az Egri csillagokkal; részleteket olvastunk belőle, beszélgettünk róla, majd Fakebook-profilokat és plakátokat készítettünk a szereplőkről. Szabadidőnkben megmutattuk a vendégeknek a kedvenc kávézóinkat, üzleteinket. Kellemesen töltöttük együtt az időt, sokat beszélgettünk, jól éreztük magunkat. Utolsó este résztvettünk az iskolánk tornatermében egy táncházon, amit Mezey Judit tanárnő tartott nekünk. Mindenki nagyon élvezte a közös táncolást, éneklést, és még közelebb kerültünk egymáshoz. Iskolánk tanulói adományokat gyűjtött a kint élőknek. Szeptember 12-én könnyes búcsút vettünk egymástól, és már akkor alig vártuk, hogy újra láthassuk egymást. Addig is internetes portálokon is tartottuk a kapcsolatot.

Izgatottan vártuk, hogy mi is ellátogathassunk hozzájuk. Tanáraink alaposan felkészítettek minket az útra. Végre elérkezett az indulás ideje, március 14. Az utazás jó hangulatban telt, annak ellenére, hogy nagyon hosszú volt. A határátkelés után megálltunk Beregszászon egy kis városnézésre, vásárlásra, és ellátogattunk a Beregvidéki Múzeumba, ahol sok érdekességet hallhattunk az elcsatolás időszakáról, és rengeteg érdekes régi tárgyat láthattunk. Este élményekkel tele érkeztünk meg a munkácsi Szent István Líceumba, ahol végre találkozhattunk az ottani barátainkkal. Elérzékenyülve üdvözöltük egymást, jó volt újra találkozni. Elfoglaltuk a szállást, s fáradtan, de jó érzéssel pihentünk le. Első nap a munkácsi várba mentünk, ahol Popovics Béla tanár úr előadást tartott nekünk a vár történelméről. Délután egy március 15-ei megemlékezésen vettünk részt, ahol koszorúval róttuk le tiszteletünket. Este egy discot csináltunk, ahol mindenki nagyon jól érezte magát. Harmadik napon a Sipot-vízesést látogattuk meg, ami gyönyörű volt. Negyedik napon elmentünk és megnéztük a helyet, ahol a Feszty-körképet festette a művész, illetve a beregszentmiklósi Rákóczi-várat. Délután szabadprogramunk volt, amit mi jól kihasználtunk és a munkácsiakkal együtt elmentünk souvenirt vásárolni. Március 18-án szomorúan, de rengeteg élménnyel gazdagodva búcsúztunk el egymástól. Nagyon sok olyan helyet láthattunk, amit eddig csak könyvekből ismertünk. Új barátokat is szereztünk.

Reméljük, hogy lesz még lehetőségünk ellátogatni Kárpátaljára, s még látjuk egymást. Nagyon hálásak vagyunk az iskolánknak, hogy résztvehettünk ezen az utazáson, s láthattuk, hogyan élnek honfitársaink a határon túl.

Bodnár Veronika

9. a osztály

Friss!

Kérjük támogassa alapítványunkat adója egy százalékával!
A Közgazdasági Szakoktatásért Alapítvány
adószám: 19133696-1-10

A rendelkező nyilatkozat itt letölthető.

Köszönjük!

Nyolcadikosok figyelem!

A képre kattintva megtekinthető iskolánk tájékoztató füzete!

Általános felvételi információk nyolcadikosoknak!

***

Központi írásbeli felvételi vizsgák időpontja:

2018. január 20. 10:00

Szóbeli meghallgatások időpontja:

2018. február 26-28.

Szóbeli felvételi témakörei

***

A nyílt nap informatika óráján elkészült munkák letöltése.

Indítandó szakképzéseink:

A KÖZGÉ hivatalos oldala a Facebook-on!

Nemzeti tehetségprogram

Határtalanul! program: www.hatartalanul.eu

Összefoglaló itt!

Szivességbank

EFOP-1.3.5-16

Figyelem!
Weblapunk elsősorban a Firefox, Chrome és Opera böngészőket támogatja.
Internet Explorer böngészőt használva előfordulhat hogy egyes lapok hibásan vagy egyáltalán nem jelennek meg.

A honlapról letölthető pdf dokumentumok olvasásához az ingyenes, gyors, egyszerű Foxit Reader-t ajánljuk!

Mostantól tanulóink munkái virtuális galériánkban láthatók.

Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.