TÁRS-program
Társ-program beszámoló

Mlinkó István Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

 

A program előkészítéseként beszélgettünk arról, hogy mit jelent az önkéntesség, milyen tevékenységek tekinthetők önkéntes munkának. Megismerkedtünk a Mlinkó István Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény honlapjával, és ezen keresztül az iskolában folyó munkával. Összegyűjtöttük a hallássérült gyerekekkel közösen végzendő tevékenységeket.

„A koordinátor az óra keretében elmondta, mire számíthatunk, és hogyan viselkedjünk a gyerekekkel. Átgondoltuk, hogy milyen programokat tudnánk velük együtt szervezni. Megtudtuk, hogy a siketek valójában csak hallássérültek, és ha nehezen is, de tudnak velünk beszélgetni. Ez nagyon fontos információ volt, ugyanis először tartottunk attól, hogy csak a jelnyelv segítségével tudnak kommunikálni. ˝ (Dudás Dóra)

 

A második alkalommal megismerkedtünk a Mlinkó István iskola 7.a osztályának osztályfőnökével és a mentorként felkért délutános tanárnővel. A diákok elmondhatták félelmeiket, választ kaphattak a hallássérültekkel kapcsolatos kérdéseikre.

 

„Megbeszéltük a tanárnőkkel az érzéseinket, félelmeinket. Elmondták, hogy miket kell figyelembe venni a hallássérült gyerekekkel kapcsolatban. Ekkor már találkoztunk a hallássérült gyerekekkel is. Kicsit kellemetlenül éreztük magunkat, ugyanis nagyon megbámultak minket. De az első benyomás fontos volt.” (Krögler Eszter 10.a)

„Amikor elkezdődtek a felkészítések, már akkor nagyon izgultam, hogy vajon mire is számíthatunk. Soha nem találkoztam még eddig hallássérült gyerekekkel és így számomra ez nagyon új volt.” (Zaja Barbara 10.a)

 

Az első közös program az ismerkedési délután volt. Játékos feladatokat kerestünk az interneten, ezek közül választottuk ki azokat, amelyek a legtöbb diáknak tetszettek. Aprósüteményeket, üdítőt vásároltunk.

„Az első találkozáskor nagyon meg voltam lepődve. Szinte alig értettem meg, amit mondtak. Viszont ahogy teltek a programok, úgy egyre könnyebben megértettem, mit mondanak.” (Zaja Barbara 10.a)

„Először egyenként bemutatkoztunk. Később párba osztottak minket és pár perc beszélgetés, ismerkedés után be kellett mutatnunk a társunkat. Ezzel volt némi problémánk, de segítettünk egymásnak. Jókat nevettünk a félreértéseken. Később képek közül választottunk és az érzéseinket mondtuk el róluk. Ezzel is több információt tudtunk meg egymásról. Az utolsó játékot élveztük a legjobban. A gyümölcssaláta játék lényege, hogy mindenki választ egy gyümölcsnevet, valaki a kör közepén áll, és a többiek körbe veszik székeken ülve. Eggyel kevesebb szék van, így mindig áll valaki a kör közepén. Aki áll, annak kell két gyümölcsnevet mondani és az a kettő helyet cserél, de a középső embernek le kell ülni valamelyik helyére. Voltak páran, akik lecsúsztak a székről, de felsegítettük őket, és ezen is jókat derültünk.” (Krögler Eszter 10.a)

„A legemlékezetesebb program számomra a megismerkedés délutánja volt. Mindenkiről fontos információt tudtunk meg. Megértettük azt is, hogy egy átlagos embernek, aki nem ismeri a jelelést, milyen nehéz megérteni a hallássérülteket. Testközelből tapasztalhattuk meg ekkor, hogy kinek mekkora a problémája a hallásával. Ezen a napon sokat játszottunk velük. A legjobban a gyümölcssaláta nevű játék tetszett, mert a fiúk nagyon szeretnek sportolni, mi pedig kíváncsian figyeltük, hogy milyen taktikával foglalták el egymás helyét. Mindenki saját képességeit használta. Volt, aki gyorsasággal, és volt, aki egy kis rafináltsággal jutott ülőhelyhez. Ez számomra nagyon kellemes volt. Soha nem felejtem el és bármikor megismételném.” (Koncz Barbara 10.a)

A farsangi mulatság a hallássérültek iskolájának tornatermében zajlott. Közösen megtekintettük az osztályok produkcióit, majd uzsonna következett.

 

„ A legkedvesebb élmény számomra a farsangi bál volt. A kisebbek jelmezben felvonultak. Voltak nagyon ötletes jelmezek, pl. gólyafészek, kerti tök. A nagyobbaktól érdekes előadásokat láthattunk, pl. a macskák tánca. A legjobban az Öreg halász című jelenet tetszett, aminek az volt a különlegessége, hogy két fiú volt a mesélő, egyikük mondta, a másik jelelte a szöveget. A műsorok után egy kis uzsonnán vettünk részt. Közösen fogyasztottuk el a farsangi süteményeket, közben megbeszéltük, hogy kinek melyik előadás tetszett a legjobban. Rég voltam már ilyen jó farsangon.” (Adorján Alexandra 10.a)

 

Iskolánkban már hagyomány az Andrássy-napok keretében megrendezett Sudoku-bajnokság. Úgy gondoltuk, megismertetjük a hallássérülteket is ezzel a játékkal. Bevezetésképpen a játék egyszerűbb, 6x6-os változatát tanítottuk meg nekik. Az internetről letöltött feladatlapokat nyomtattunk számukra. A közös Sudokuzás izgalmas volt, az egyre nehezedő feladatok próbára tették figyelmünket. Ez a játék több szempontból is jó választás volt: egyrészt rendkívül fejleszti a gondolkodást, a koncentrálóképességet, másrészt könnyű volt közben kommunikálni.

 

Március 17-én közös klubdélutánt tartottunk. Erre az alkalomra mozgásos csapatjátékokat gyűjtöttünk. A legjobban az „asztalcsapkodós” tetszett a gyerekeknek. Egymás kezét keresztezve sorban csaptunk egyet az asztalra, ha valaki kettőt ütött, a kör megfordult. A tévesztő kéz kiesett a játékból. A játék után sütiztünk és beszélgettünk mindenféléről: a bajnokok ligája meccsekről, a Forma 1-ről, a közös kedvencekről.

 

Az Andrássy-napok programjai közül a látványos kémiai kísérletek mindenki számára érdekesek, ezért erre az alkalomra meghívtuk a hallássérült gyerekeket. Március 18-án nagy érdeklődéssel foglaltak helyet a kémiai előadóban. Az előadónak és a többi résztvevőnek is elmondtuk, kik a vendégek. Mindenki megértő volt velük. A látványos kísérleteket érdeklődve figyelték a mi diákjainkkal együtt. A mentortól tudjuk, hogy a másnapi kémiaórán lelkesen mesélték, milyen élményekben volt részük. Bár az előadást csak kis részben jelelték számukra, a látvány önmagáért beszélt, és egy-egy „robbanást” még ők is jól hallhattak. A kísérletek mindannyiunk számára nagy élményt jelentettek. Az előadás után közösen megtekintettük az iskolánk aulájában kiállított képeslapokat, amelyek a múlt század első éveitől egészen a 80-as évekig terjedő időszakban készültek.

 

„Az Andrássy-napokon tett látogatás felkeltette a hallássérült gyerekek érdeklődését iskolánk iránt, ezért a következő héten, március 24-én vendégül láttuk őket. Először megmutattuk tantermünket, röviden beszéltünk nekik az iskolánk történetéről, a diákéletről, programjainkról. Bemutattuk az iskolánk projektjeiről készült tablókat, az iskola gyakorlóirodáját és a tornatermet. Legjobban a tornateremben zajló kosárlabda-mérkőzés és az iskolafalon elhelyezett szívlakat tetszett nekik.”(Kéri Nikolett)

 

A hallássérült gyerekek minden szerda délután atlétika-edzésen vesznek részt. Diákjaink vállalták, hogy segítik az edző munkáját, a sporteszközök mozgatását, az eredmények adminisztrálását.

„ Meglepődtem, hogy milyen remek technikával futnak. Nagyon tudnak küzdeni, mindent megtesznek azért, hogy a versenyeken eredményesen szerepeljenek.”(Orbán Dorina)

 

„2011. március 30-án hallássérült gyerekekkel közösen virágokat ültettünk az iskolájuk előtti területre. A föld felásása kicsit nehezen ment, sokat nevettünk kínlódásainkon. Amikor végre beültettük az árvácskákat, jóleső érzés volt látni, hogy megszépült ez a kis terület. Az iskolából kijövő gyerekek és tanáraik egyaránt örömmel nézték a változást, megköszönték munkánkat.”(Nagy Barbara)

 

„2011. április 1-jén részt vettünk a Hallássérült Gyerekek Országos Színpadi Találkozóján a Harlekin Bábszínház színháztermében. Az egri intézmény diákjai mellett felléptek többek között debreceni és váci gyerekek is. Nagyon színvonalas műsort adott elő minden iskola. Az egriek első alkalommal kék és narancssárga zászlóval a kezükben különböző formákat alakítottak ki. Másodszor pedig piros szalagokkal zenére táncoltak. Lehetőséget kaptunk arra, hogy a nekünk legjobban tetsző előadásra szavazzunk. Az előadás szünetében sokat beszélgettünk. Megdöbbentett bennünket az a profizmus, amivel ezek a sérült gyerekek a színpadra álltak. Örömmel töltött el minket, hogy a szavazatainkkal hozzásegítettük az egri csapatot a közönség díj elnyeréséhez.” (Orbán Dorina 11.c)

„A TÁRS- program keretében lehetőséget kaptam megnézni a siketek előadását a Harlekin Bábszínházban. Egy másik ugyanilyen iskola tanulója Oláh Ibolya Magyarország című számát jelbeszéddel adta elő. Meglepő volt, hogy ezek a gyerekek is tudnak, megható érzéseket kiváltani. A közönség szerint és szerintem is az egriek műsora volt a legjobb. Kislabdákat, focilabdákat és még sok más ajándékot kaptak. Örömteljes napot zártam, hogy a társaságukban lehettem.” (Perge Beáta 10.a)

 

 

Április 7-én a Mlinkó iskola tornatermében közös röplabdázáson vettünk részt. Nem számoltuk a pontokat, csak a játék öröméért mozogtunk. Nehéz volt a csapaton belüli kommunikáció, de próbáltunk minél jobban figyelni egymásra.

 

A húsvéti kézműves foglalkozásra többféle alapanyagot vásároltunk, és nagy örömmel készítettük el az ajándékba szánt tojásokat decoupage, patchwork technikával, illetve égetőpálcával.

Anyák napjára fonalgrafikával és teatasak hajtogatással készített üdvözlőkártyákat alkottunk.

A hallássérült fiúk közül többen nagyon szeretnek futballozni, ezért megígértük, hogy amint az időjárás lehetővé teszi, szervezünk nekik egy mérkőzést a halló gyerekek ellen. A 9. évfolyamos fiúkból szerveztünk egy csapatot és május 12-én megrendeztük ezt a barátságos mérkőzést. A szünetben ásványvízzel, Fornettivel kínáltuk a játékosokat.

 

„ Nagyon ügyesen, odafigyelve játszottak. Betartották a szabályokat, és mindent beleadtak. Egyáltalán nem zavartatták magukat, ugyanúgy játszottak, mint mi. Focizhatnánk ellenük többször is, nekik is biztosan jó volt.” (Papp Mátyás 9.d)

 

Az egri Érsekkertben fotókat készítettünk az ébredő természetről, és természetesen egymásról is. A legszebb képeket a záró-rendezvényen kiállítottuk.

 

Az eddig elvégzett munkáról prezentációt készítettek diákjaink, amit iskolánk minden 9. évfolyamos osztályában bemutattak osztályfőnöki órán. Ezzel az volt a célunk, hogy az alsóbb évfolyam tanulói ismereteket gyűjtsenek az önkéntes munkáról. Azok a diákok, akiknek megtetszettek a programok, lehetőséget kapnak arra, hogy a következő tanévtől bekapcsolódjanak a hallássérült gyerekekkel való közös programok szervezésébe, lebonyolításába.

 

 

Május 18-án ünnepélyes összejövetelre invitáltuk a TÁRS-program keretében iskolánkkal együttműködő két intézmény vezetőit, szakembereit és a programba bekapcsolódó gyerekeket. Fotókiállítást készítettünk az elmúlt időszak közös tevékenységeit bemutató képekből.

Rendezvényünket jelenlétével megtisztelte Törőcsikné Király Margit, a Berva-völgyi  Idősotthon igazgatója, Marsi Gabriella mentálhigiénés szakember, Muraközy Andrea, a Mlinkó István Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény igazgatója és Ferenczyné Hevér Zsuzsa mentortanár. A Mlinkó iskola hallássérült diákjai egyéni levelekben fogalmazták meg a programmal kapcsolatos véleményeiket. Rozmán Éva igazgatónő köszöntötte a vendégeket, megköszönve az együttműködést és a közös munkát.

Diákjaink prezentáció keretében beszéltek az általuk végzett munkáról, tapasztalataikról, élményeikről. Ezután kötetlen beszélgetés következett szerény vendéglátás mellett. Tanulóink és a partnerintézmények résztvevői egyaránt beszámoltak arról, hogy mennyire hasznos és élménydús volt ez az együttműködés.

 

Május 19-én került sor a nyári virágok kiültetésére, amit korábban a hűvös időjárás nem tett lehetővé.

 

 


 

Diákjaink tapasztalatai:

 

„Azért választottam a siketek segítését, mivel rokonságomban is van ilyen hallássérült gyermek (unokatestvérem). Kiskora óta küzd ezzel a problémával. Ám a mai orvostudomány segítségével a napi dolgokkal együtt tud élni. Jelenleg a Mlinkó István speciális iskolába jár. Sokat segítettem neki a beszéd tanulásában. Későbbi beszélgetések során nagyon örültem, mikor megértettük egymást. A TÁRS- program keretében a jelentkezésem ideadtam, mert remélem, hogy segítségnyújtásommal több ilyen embert megismerhetek. Barátságot kötni ilyen emberekkel nagyszerű dolog. Remélem, mindannyian megtalálják a helyüket az életben.” (Perge Beáta 10.a)

 

„Számomra ez a program nagyon jó volt és nem bánom, hogy jelentkeztem, mert örömmel töltöttek el azok a délutánok, amikor velük találkoztam és programokon vettem részt. Sikerült néhány jelelést is eltanulnunk. Remélem legközelebb is részt vehetek ilyen programban.” (Zaja Barbara 10.a)

 

„Ezek a foglalkozások rengeteg dolgot tanítottak meg velem. Rendkívül örülök neki, hogy megtapasztaltam a hallássérült gyerekek viselkedését. Mindannyiukból árad a szeretet. Megtanultam azt is, hogy az egészséget meg kell becsülni, hiszen ők szerintem mindent megadnának érte. Sok jó dolgot tanultam tőlük és büszke vagyok arra, hogy részt vettem ezen a felejthetetlen programon.” (Koncz  Barabara 10.a)

 

„Az önkéntes munka lényege az lenne, hogy adunk valamit úgy, hogy nem várunk cserébe semmit. Ez teljesen igaz, mégis az ember kap valamit. Egy olyan érzéssel gazdagodik, ami leírhatatlan. Az ember rájön arra, hogy ezeknek a „sérült” gyerekeknek is vannak érzései. Tudnak örülni, és van mikor szomorúak. Nekik is szükségük van a társaságra, a barátokra. A program keretein belül próbáltunk megértő barátok, segítő társak lenni. Azt hiszem ez sikerült. És mondhatom, hogy mi is sokat tanultunk tőlük. Rengeteg élménnyel ajándékoztak meg minket. Bebizonyították, hogy attól, hogy ők sérültek, ugyan olyan emberek mint mi. Alig van különbség. A mai világban az a baj, hogy másképp néznek ezekre az emberekre, amikor pont ez lenne a lényeg, hogy magunkhoz hasonló, egyenlő emberként kezeljük őket. Nekem ez sikerült, és ez volt a cél.” (Krögler Eszter 10.a)

 

„Nagyon örülök, hogy megismertem ezeket a gyerekeket. Nagyon aranyosak voltak. Az elején nagyon félénkek és bizalmatlanok, visszahúzódóak voltak. De amikor egyre jobban megismertük egymást, rájöttünk, hogy nagyon jól elvagyunk velük. Körülbelül a 3. találkozás után már sokkal felszabadultak voltak, kommunikáltak velünk és már nem éreztük magunkat kívülállónak, mint addig. Nagyon sokat nevettünk együtt, sokat vicceltünk, játszottunk. Örülök, hogy Herczeg Mária tanárnő felajánlotta ezt a lehetőséget, és nagyon örülök, hogy éltem is vele. Ez egy életre szóló élmény volt mindegyikőnk számára. Nagyon sok szeretetet várnak, és nagyon sok szeretetet kaptunk tőlük mi is ez alatt a pár hónap alatt.

Örülök, hogy megismertem őket, és annak is, hogy nem féltem részt venni ezen a programon. Csak ajánlani tudom mindenkinekJ” (Kuzbelt Vivien 10.a)

Eger, 2011. május 24.

Herczeg Mária

koordinátor

 


 

 

TÁRS –beszámoló

Berva-völgyi Idős otthon

A programok leírása:

Felkészítés az önkéntes munkára az Andrássy György Közgazdasági Szakközépiskolában

 

A tanulók ötlete és elképzelései alapján, a koordinátor a legjobb elképzeléseket kiemelve, meghatározta az elvégzendő feladatokat. Mindenki elmondta mely terület az ahol ő a legjobb tudása alapján tudna dolgozni. A feladatokat megpróbáltuk előre meghatározni, felosztani.

 

Felkészülés a Berva-völgyi Idős otthonban az intézmény vezetőjével és munkatársával:

Elképzeléseink nagyrészt összecsengtek az Igazgatónő és munkatársa elvárásaival. Néhány dolgot az intézmény vezetője kiemelt feladatként határozott meg és kért bennünket annak elvégzésére. A feladat egyeztető megbeszélés után, nagy izgalommal néztünk körül az intézmény helységeiben, illetve találkoztunk az ott élő idős emberekkel.

 

Az első látogatások:

„Az ismerkedés egy-két idős nénivel és bácsival nehezen indult, mert nem ismertek és nem bíztak meg bennem, de az idő elteltével egyre közelebb kerültek hozzám.„ (Lőkös V. 11.B)

„Amikor először az otthonba mentünk volt bennünk egy kis félelem.” (Kovács D. 10.C)

 

 

Valentin nap

„Rengeteg programon részt vettünk, még is nekem a legkedvesebb a Valentin nap volt. A kívánságok teljesítésében (zene, tánc) szívesen vettem részt. ( Tengely J. 10.C)

 

 

 

Tere-Fere klub, egyéni illetve kézműves foglalkozás stb.:

„ Kárpáti Józsi bácsit nagyon a szívembe zártam, mert ő egy szeretni való bácsi, akivel a közös beszélgetések, sakkozások és séták a szabadban tették emlékezetessé az ott töltött napokat.” (Kós R. 10.C)

Farsang

 

„A farsangra sok idős néni, bácsi, az ott dolgozók és mi is beöltöztünk. Egyszerű, de annál ötletesebb jelmezeket öltöttünk magunkra. Nagyszerű előadást és táncokat adtak elő, mindenki remekül érezte magát. Nem is gondoltam volna, hogy két generáció közötti különbségek egy önfeledt szórakozás alatt, így eltűnhetnek.” (Kovács P. 10.C)

 

Nőnap

 

„A Nőnap csodálatos volt. A műsor gyönyörű és a bácsik nagyon aranyosak, hogy gondoltak az intézményben élő nőkre.” (Mártha F. 10.B)”

 

Virág ültetlés I.

„Szerencsére napsütéses időben sikerült az árvácskákat elültetni az otthon előtti kis kertbe és virág ládákba. Némi segítségünk volt Éva néni személyében, aki megmutatta, hogy hogyan kell rendesen kapálni és virágot ültetni. A virágok annak köszönhetik szépségüket, hogy az ott élő idősek megöntözik és gondozzák őket.” (Rasch E. 10.B)

 

Nosztalgia kávéház I:

 

„Az üdítőket és a sütiket jó hangulatban és étvággyal fogyasztottuk el az idősekkel.”

 

Húsvét és anyák napja előkészületek:

„A délelőtt folyamán anyák napi meghívókat nyomtattunk és vágtunk ki. Mulatságos körülmények között osztottuk ki a kölniket, melyekkel az otthon férfi lakói meglocsolták női társaikat.”(Kaló B. 10.C)

Virágültetés II:

„Erre a virág ültetésre mindannyian kimentünk, mert ez volt az „utolsó” nagy közös programunk együtt az idősekkel. Hivatalosan elbúcsúztunk, de nem utoljára láttak minket. Biztos vagyok benne, hogy többször kifogunk még látogatni.” (Varró A. 11.C)

Nosztalgia kávéház II.

 

„ Már nagyon vártam az új Kávéházat hisz a múltkori is nagyon jó hangulatban telt el. A mostani felülmúlta az áprilisi nosztalgiadélután hangulatát.”

(Kovács P., 10. c)

 

Fotókiállítás:

 

„A program során rengeteg fényképet készítettünk, amelyeket egy nagy paravánra föltéve megtekinthettek az iskola diákjai is. A kiállítás összeállítása alatt rengeteget nevettünk a viccesebbnél viccesebb fotókon.”

(Linninger A. 11.c)

A TÁRS-program zárórendezvénye:

„ Nagy izgalommal készültünk a záró rendezvényre, mindenki leírta a program alatt szerzett tapasztalatait és élményeit. Ezeket a gondolatokat rendszerezve egy prezentáció keretében mutattuk be a hallgatóságnak. Sokat készültünk erre a rendezvényre, nem szerettük volna, hogyha a lelkiismeretesen végzett munkánkat nem tudtuk volna kellő képen prezentálni az izgalom miatt.”

(Lőkös V., 11.b)

Diákjaink véleményei, tapasztalatai:

„ Az első pillanattól kezdve, az a cél vezérelt bennünket hogy a Mentortanártól, Gabi nénitől és Igazgatónőtől kapott tanácsok és az általunk rögzített célkitűzések alapján jól megálljuk a helyünket. Azt gondolom, mindannyian lelkesen és szívesen végeztük az önként vállalt feladatainkat.”

(Barta E. 10.c)

„Minden olyan embernek ajánlani tudom az önkéntesség ezt a fajtáját, aki képes önzetlenül segíteni rászorulókon. Lehet közhely de egy jó szó néha többet és bárminél. Az időseknek nincs különösebben nagy kérésük, csak annyi, hogy vegyék őket emberszámba, hiszen a mai rohanó világban, nem sokan foglalkoznak szüleikkel, nagyszüleikkel. Nem szabad elfelejtenünk, hogy egyszer mi is megöregedünk majd, és bizony nekünk is jólesne majd ha akkor valaki legalább ránk nyitná az ajtót. Nekem az idősekkel kapcsolatban eddig is csak pozitív élményeim voltak, azonban ez a pár hónap csak megerősített abban, hogy mennyire önzetlenül tudnak szeretni. Örömmel, jóérzéssel töltött el, egy-egy olyan pillanat mikor boldoggá tudtam őket tenni, mikor boldogságot láttam az arcukon s nem valami nagy ajándékért cserébe kaptam ezt, hanem egy jó szóért…”

(Varró A., 11.c)


Fotók megtekinthetők az iskola fotóalbumában itt:
http://egrikozge.fotoalbum.hu/

 

 

 

 


Friss!

Nyolcadikosok figyelem!

A képre kattintva megtekinthető iskolánk tájékoztató füzete!

***


Pályaválasztási napok
(nyílt napok)

2017. november 15. 8.00 – 12.00
2017. november 21. 8.00 – 12.00
2017. november 22. 8.00 – 12.00

Bővebb információ itt!

***


Ingyenes felkészítő foglalkozás és tanulmányi verseny 8-os tanulóknak!

Bővebb információ itt!

***


Szóbeli felvételi témakörei


 

Indítandó szakképzéseink:

 


 

A KÖZGÉ hivatalos oldala a Facebook-on!

 


 

Nemzeti tehetségprogram

 


 

 

Kérjük támogassa alapítványunkat adója egy százalékával!
A Közgazdasági Szakoktatásért Alapítvány
adószám: 19133696-1-10

A rendelkező nyilatkozat itt letölthető.

Köszönjük!


 

Határtalanul! program: www.hatartalanul.eu

Összefoglaló itt!


 

 

 

 

 

 


 

Figyelem!
Weblapunk elsősorban a Firefox, Chrome és Opera böngészőket támogatja.
Internet Explorer böngészőt használva előfordulhat hogy egyes lapok hibásan vagy egyáltalán nem jelennek meg.

A honlapról letölthető pdf dokumentumok olvasásához az ingyenes, gyors, egyszerű Foxit Reader-t ajánljuk!

 

Mostantól tanulóink munkái virtuális galériánkban láthatók.

Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.